1999-09-09

Jag väckte Roger för lite mer än en timme sedan. Jag försökte somna om men det gick inte. Istället sitter jag nu här och grubblar över framtiden. Roger lät som min morsa igår när han ständigt påminde mig om att "du måste ju göra någonting". Tidigare har jag skickat efter kursinformation från ett företag som erbjuder olika kurser som man läser på distans med hjälp av datorn och Internet. Men när papprena kom så visade det sig att det inte fanns några platser kvar till den kursen som jag var intresserad av (Webbdesign).

Igår vid elva tiden (när jag var hemskt trött) sökte jag på Internet efter andra distanskurser. Visst finns det enstaka kurser som kan vara intressanta, men det är alltid något som inte stämmer. I vissa fall måste man besöka skolan en gång i veckan... en del kurser är väldigt korta, andra kurser kostar hemskt mycket. Jag beställde i alla fall en katalog från folkhögskolornas informationstjänst. De har nämligen också en del distanskurser.

Fan, jag mår illa... både fysiskt och psykiskt så fort jag tänker på skola eller arbete. Varför? Kände jag verkligen en sån press på mig när jag gick i skolan tidigare? Det måste ju finnas någon orsak till att jag känner så här.