1999-09-29

Sitter här på föreningen med papper och penna. Allting funkar bra hittills. Fast vi ska nog inte ens tala om hur jag mådde i morse.

Igår gick vi och lade oss någon gång efter två. Klockan kvart i sex (idag) ringde väckarklockan och då var det dags att väcka Roger eftersom han skulle till jobbet. Sedan ställde jag om väckarklockan så att den skulle ringa vid tio. Men... det är ju en ny väckarklocka... så jag glömde att trycka på en knapp för att aktivera alarmet.

När jag senare vaknade och kollade på klockan var den fem i elva. Fan, jag som hade tänkt ringa till föreningen strax efter elva. Snabbt började jag göra mig i ordning... då telefonen plötsligt ringde. Det var farsan som undrade om han skulle skjutsa mig till föreningen. Okej, sa jag. Ge mig bara 40 minuter.

Illamående och med magont gick jag till min lilla medicinlåda och tog fram en Xanor som jag snabbt sköljde ner med läsk. Sedan bar det iväg till toan där jag satt ett bra tag. Men fan vad jag mådde dåligt. Jag tog tempen för säkerhets skull... och visst hade jag feber. Jävla skit. Tillbaka till medicinlådan för att rota fram en Alvedon.

När farsan kom och hämtade mig tjugo i tolv så mådde jag fortfarande pyton. Nu mår jag bättre men är en aning seg av medicinen. Är inte på något vidare prathumör heller.