1999-10-29

Hej. Igår städade jag hela förmiddagen. Sedan ringde "K" och frågade om hon skulle hämta upp mig, eftersom hon tänkte åka ut till föreningen. Så vi var där i några timmar och sen fick jag skjuts hem också.

Jag är förkyld... igen. Det är inte roligt... speciellt inte när alla säger: "Hoppas att du inte har åkt på influensan". Eftersom jag ska vara ensam hela helgen så har jag köpt mat som jag ska njuta av i lugn och ro. Vad sägs om: vitlöks-salami, sourcream och onion chips m.m. Det var extrapris på bägge sakerna nämligen... *skratt*.

Nu ska jag äta frukost. Eller... nej, innan frukosten ska jag fixa mat åt fåglarna. Kanske det är dags att kolla om fågeläggen har kläckts också. Då blir det till att köpa de där äckliga, levande små larverna. Sist jag kollade var det bara fyra ägg. Det blir nog inga fler. Alltså blir det max fyra fågelungar, kanske färre eftersom det inte är säkert att alla ägg är befruktade.