1999-10-27

Hemma igen. Jag ringde till min farsa vid halv två idag men då var han inte hemma. Jag hade tänkt be honom att skjutsa mig till föreningen och sedan hämta mig vid sjutiden. Jag kollade i busstabellen för att se när bussen gick... och jag hade knappt fem minuter på mig. Perfekt! Ingen tid för några tankar. Bara på med skorna och jackan och sedan ut till busshållplatsen.

Resan gick hyfsat bra. Sedan gick jag från centrum. Det var för en gångs skull en riktigt fin höstdag med solsken. Min kondition är inte den bästa, så när jag kom fram var jag en aning andfådd.

Det var trevligt på föreningen och dagen gick ganska fort. "K" kom över senare på eftermiddagen och vi jobbade lite med tidningen och satt och pratade med de andra. Sedan åkte vi till Arninge eftersom hon skulle titta på ett par stövlar. Sedan skjutsade hon hem mig.

Jag har inte tagit någon Xanor idag och det känns bra. Det är skönt att slippa segheten och tröttheten som jag alltid känner när jag har tagit Xanor.

Nu ska jag... ja, vad ska jag göra egentligen? Jag är inte hungrig än, så det är ingen idé att fixa middag. TV... nej, det finns ingenting sevärt. Klockan 20 ska jag förstås kolla på fotbollen.