2000-12-03

*puh*. Vilken dag... Jag känner mig helt slut. Vid tolv idag kom mina föräldrar hit och tillsammans åkte vi in till stan (med bil förstås). Farsan släppte av oss någonstans i stan och så gick morsan och jag omkring lite på bl.a. Drottninggatan, Kungsgatan osv. Vi tittade även på NKs löjliga julskyltning där folk trängdes för att se något. Sedan plockade farsan upp oss och vi åkte till Gamla Stan, parkerade, kollade i skyltfönstren på Västerlånggatan, gick förbi Baren och spanade in stället... *skratt*. Nästa utmaning blir väl att försöka gå in där... någon gång... kanske nästa säsong.

Jo, just det... på Kungsgatan fick jag syn på en liten butik som sålde smycken. Jag kände att jag bara var tvungen att gå in där. Och det var verkligen tur att jag gjorde det. För jag hittade en ursnygg drake (halssmycke). Den är ganska stor, men jag tycker om den ändå.

Jag känner mig lite frusen och ska därför hoppa i badkaret nu. Nåväl, jag ska nog inte hoppa... det är väl bäst om jag kliver i. Ska bli härligt att få koppla av med ett hett bad. Jag känner mig även glad att jag klarade av att gå omkring lite i stan. Det var evigheter sedan jag sist var inne i city.

Oj, glömde skriva att efter utflykten till city åkte vi hem till mina föräldrar, åt god pasta med lax, broccoli och annat smarrigt. Igår fick jag med mig hem en bit hallontårta och lussebullar (ja, jag vet... lite för tidigt för det). Idag fick jag ännu en bit hallontårta som jag ska äta upp när jag tittar på filmen Men in Black... för fjärde eller femte gången. Sedan kanske jag proppar i mig några fler lussebullar. *mums*. Wow, jag har ju chips också!! Dillskruvar. Tjoho! Nåväl, vi får se hur mycket jag orkar få i mig. Efter badet ska jag först och främst äta en riktig middag.