2001-08-04

Jag trodde att vi skulle besöka Roland och hans katt idag, men vi var bara hos mina andra två kusiner. Vi lämnade bilen där och promenerade ner mot vattnet där det pågick en stor festival (Caribana). Jag läste på Internet att det är en av nordamerikas största festivaler med ca 1 miljon besökare. Det var faktiskt intressant med alla människor, karnevaltåget, musiken.

När vi fick nog av värmen och karnevalen gick vi för att äta. Vi sa att vi skulle till en italiensk restaurang, men vi hamnade på ett konstigt ställe där de bara hade vegetarisk mat. *usch*. Jag kunde inte hitta något gott på menyn... så jag blev utan mat.

På hemvägen hamnade vi i enorma köer. En kort stund hade vi poliseskort... nej då, det bara råkade bli så att framför oss var en MC-polis (med en HD...) och bakom oss körde en polisbil. Hela Toronto verkade krylla av poliser.

Strax innan vi kom hem stannade vi vid McDonald's där vi köpte en Big Mac meal till mig. Köpte även en McFlurry med mocha-cappuccino smak som jag ska äta upp om en stund.