2001-10-11

*gäsp*. Jag ska lägga mig och sova en stund. Idag har nämligen morsan och jag varit inne i stan. Farsan skjutsade oss och åkte sedan hem för att se någon sport på TV. Morsan och jag kollade in affärerna på Drottninggatan. Jag hittade ett par snygga skor som jag köpte. Barnskor för 250 kr. *skratt*. Ibland är det lönsamt att ha små fötter.

Sen gick vi vidare till Gamla Stan och tittade i ännu fler affärer. Jag hittade en julklapp åt en vän... så nu har jag nästan handlat åt alla. Jag letade efter ett smycke åt mig själv... ett litet ankh-kors i guld. Jag kan ju säga att det är helt omöjligt att få tag i. Hittade bara några i silver.

Nåväl... från Gamla Stan gick vi sedan till Östermalmstorg där vi tog tunnelbanan två stationer till Tekniska Högskolan. Där bytte vi till Roslagsbanan hem till mig. Alltid trevligare att åka ovan jord. Jag kommer inte ihåg hur länge sedan det var jag åkte tunnelbana... så jag känner mig riktigt stolt att jag vågade försöka.