2002-02-28

Mårten har just åkt hem. Han dök upp hos mig imorse efter åtta... halvt oväntat. Det var nämligen så att jag var trött igår efter besöket med terapeuten. Därför tänkte jag lägga mig tidigt, så jag ringde till Mårten men då satt han upptagen i telefon. Jag lade mig på sängen en stund för att vila... och råkade somna.

Vanligtvis sover jag väldigt djupt, men när jag är extra trött sover jag som en stock. Telefonen måste jag ha glömt i köket för jag hörde inga ringsignaler. Mårten blev orolig då jag inte svarade och ringde till mina föräldrar. Och medan allt detta skedde så sov jag jättegott. *skratt*. Jag vet inte vad folk tänker när jag inte svarar. Jag hoppas att de inte tror att jag försöker mig på självmord igen... jag menar, herregud, det var ju nästan sju år sedan det hände.

Nåväl, jag vaknade till efter tre på natten för att jag var extremt törstig. Efter ca en halvtimme ringde telefonen. Då var det Mårten, han stod vid någon busshållplats och var på väg upp till mig.

Istället för att dega hemma så föreslog jag att vi skulle åka in till city eftersom jag behövde köpa en present till morsan. Jag tänkte att eftersom många har sportlov så borde det vara färre folk inne i stan. Jag glömde dock bort bokrean... men det gick hyfsat bra ändå. Om du undrar... ja, jag hade tagit Xanor.

När jag hade fixat det jag skulle i den affären så gick vi omkring i några andra butiker på Drottninggatan. Just det, vi var nere i Hötorgshallen också. Där kunde jag inte motstå att köpa en påse torkade aprikoser. Jag kanske köpte lite mycket saker under besöket i stan, men jag tror att jag var så lycklig över att kunna gå omkring utan att må för jävligt... och då ville jag belöna mig själv. Men tro inte att jag köpte svindyra prylar. De dyraste grejerna var sådant som jag ska ge till vänner och föräldrar som fyller år. Till mig själv köpte jag bara aprikoserna, en påse godis och en bok från bokrean.

På hemvägen klev vi av Roslagsbanan vid Frescati för att kika in på Växus. Jag är på jakt efter Venus flugfälla... en köttätande växt. Jag tänkte att den skulle få käka upp de irriterande blomflugorna jag har i lägenheten. Men, tror du inte att de håller på att bygga om Växus, eller vad tusan de nu gör... så de hade väldigt få växter. Och bara en köttätande växt, fast inte en sådan som jag vill ha. *suck*. Jag får åka dit någon annan gång och se om jag har större tur.

Nu är jag om möjligt ännu tröttare än igår och därför tänker jag hoppa i säng och sova i mååånga timmar.