2003-03-05

Jag mår inte så bra just nu. För tre timmar sedan låg jag och sov på soffan när det plötsligt ringde på dörren. Jag rycktes upp ur min djupa sömn av signalen och sprang fram till dörren samtidigt som jag funderade på vem det kunde vara. Utanför stod en kille som jag inte kände igen. Det visade sig att han hade ett paket till mig. Tjoho! Och det stod Nokia som avsändare! Min nya jätteoattraktiva mobiltelefon som jag vunnit i en tävling har dykt upp, en Nokia 3650. *ler*.

Utseendet är alltså inte det bästa, men funktionerna är det inget fel på. Jag brukar aldrig orka läsa igenom manualer, bara om jag verkligen måste. Hittills har jag i alla fall lärt mig de mest nödvändiga grejerna. Jag lyckades till och med ta en bild med den inbyggda digitalkameran. Sedan knepade och knåpade jag lite till så att jag fick bilden som bakgrundsbild på telefonen. *ha, ha*.

Nu får det räcka med mobiltelefonpillandet, har gjort det nonstop i tre timmar med undantag för några telefonsamtal (som jag fick till vanliga telefonen alltså). Bl.a. så ringde min lilla mamma från Gran Canaria. Hon har det bra där, det är tydligen fint och +29 grader!

Hm, för att återgå till varför jag inte mår så bra... när man blir väckt sådär plötsligt... nja, det är inte alltid så roligt. Men det kanske blir bättre om jag får i mig lite mat. Fast sömn är nog det allra bästa. Tror att jag ska lägga mig om en halvtimme.