2004-01-13

Jag tog just en Losec. Skulle försöka vara utan, så senaste tabletten tog jag i söndags. Och redan nu gör det ont. Fan också!

Det gick bra hos tandregleraren igår... och nu spänner det som sjutton i tänderna. Det var en pina att få i sig baguetten igår, trots att jag åt med kniv och gaffel. Ja, då behövde jag bara tugga... inte bita så mycket.

Aaaj!! Satan vad ont det gör! I magen alltså... eller matstrupen för att vara exakt. Det värsta är att smärtan strålar ut så det känns som att jag har ont i hjärtat också. Det enda positiva är att det onda kommer i vågor. Det gör inte konstant ont. Jag pratade just med morsan i telefon. När det gjorde som mest ont gick det knappt att prata. Helt sjukt... Hoppas tabletten börjar verka så småningom för jag vill inte ligga här på soffan och hålla mig för magen hela kvällen.

Ouch! En ny smärtvåg är på gång. Ska ändå sluta skriva just nu och se på TV istället.