2004-06-21

Så var det en ny vecka igen. Det har inte hänt speciellt mycket... förra onsdagen var jag hos gynekologen. Det besöket gick sådär, jag började nästan gråta. Men vad gör man inte för att få sina p-piller. Jag är inte ihop med någon men jag äter pillerna ändå för då har jag nästan ingen mensvärk. Ja, just det... farsan åkte iväg till Spanien i onsdags också. Jag och morsan fick åka kommunalt till gynekologen. Den dagen var ingen höjdare precis.

Bättre var det i helgen när mamma och jag promenerade nere vid havet. Jag tror jag skrev något förra året om alla svanar vi brukar se, men i år måste ändå vara ett rekord. På ett och samma ställe såg vi nämligen 29 stycken svanar! Det var en helt otrolig syn... vi satt på en brygga, solen sken, 29 svanar på det blå vattnet och mängder av båtar i fjärran med sina vita segel. Synd att man inte hade med sig en kamera. Jag och mamma var i centrum igår... tror jag... hm, jo det var det nog. Jag köpte film till kameran så jag hoppas att svanarna bestämmer sig för att stanna ett tag till så att jag kan få med dem på bild. *ler*

Jag gjorde ett kap igår. Köpte en långärmad, lite genomskinlig top med asiatiska motiv för 179 kr. Gissa vad ordinarie pris var? 599 kr!!! Herregud, finns det verkligen folk som köper kläder för sådana priser? Tack och lov för reor säger jag bara...

Idag borde jag ha gått ut men det funkar inte. Det är inte en av de bättre dagarna idag. Det kan förstås bero på att jag har lingonveckan och att jag inte sov så bra. Jag får göra ett nytt försök imorgon.