2004-06-28

Tänk vilka oanade talanger man har. Morsan och jag firade midsommar på Skansen och Gröna Lund. Jag kastade pil och vann ett mjukisdjur! Tydligen lönade det sig att öva på darttavlan på den tiden när SPS fanns. Jag fick 60 poäng redan med första pilen och behövde sen bara 20 till för att få ett pris. Det kändes extra kul att vinna eftersom det stod ett par killar intill som inte lyckades speciellt bra med pilkastningen. *ha, ha*.

Men allt var inte toppen på midsommarafton. Vi skulle titta på när de reste midsommarstången på Skansen. Vi ställde oss längs ett staket där det inte blåste. Ett par meter längre fram fanns en avspärrning, förmodligen till för att folk inte skulle springa omkring där innan midsommarstången säkrats. När vi kom dit var det inte så mycket folk, men sen... fy sjutton vilken jävla trängsel. Morsan och jag bestämde oss för att gå därifrån, men det gick inte! Jag försökte tränga mig fram lite och då fanns det förstås en sur kärring som skällde på mig. Jag hade lust att skrika åt henne men jag sa bara surt att jag inte mådde bra och behövde komma ut från den värsta trängseln. Men det var totalstopp så till slut hoppade morsan och jag över ett staket.