2005-01-22

zzZZZ.... *gäsp*. Varför är man så trött? Idag tittade ju till och med solen fram en liten stund. Morsan och jag hade tänkt gå ner till vattnet men halvvägs så upptäckte jag att min vinterjacka inte alls håller värmen. Det är en dunjacka så man tycker ju att den borde värma... men den sitter så löst, känns som fem storlekar för stor... och så ser man ut som en ballong. *ha, ha*. Det är 38/40 men jag behöver kanske en mindre storlek. Så jag ska lämna den till Röda korsets "Kupan". Jag var där idag med mamma och lämnade en hel kasse kläder och en stor påse med mjukisdjur. Tanten som tog emot allt blev jätteglad och sa att hon skulle ställa upp leksakerna på en gång. Jag har bara haft mjukisdjuren som prydnader, så även om vissa är ett par år gamla så ser de helt nya ut.

Det kändes bra i alla fall att lämna ifrån sig lite grejer. Jag har ju inga pengar att skänka till de i Asien så därför fick jag idén att lämna kläder och leksaker till Kupan. Förr eller senare säljer de säkert det mesta och så går pengarna till något bra... och flera barn får glädje av mina gamla mjukisdjur. *ler*