2011-02-11

Alla är störda idag. Mårten för att han var stressad och tog ut det på mig genom att vara otrevlig. Min morsa för att hon försvarade Mårten. Och nu även min farsa. Jag tänkte vara snäll och köpa en tidig födelsedagspresent, en sådan där töntig grej som vissa kallar "dramaten"... alltså som man drar maten i. Då skulle mina föräldrar slippa bära tunga kassar. IKEA har en ganska billigt just nu för de som har IKEA-kort. Så jag frågade nu om de skulle vilja ha en som present. Farsan bara klagade och sa irriterat typ "nä, jag måste kolla att den har stora hjul och inte sån där skit som man inte kan dra i snön. Måste ha något ordentligt som kostar runt 1000 spänn". Jag tänker inte vara snäll längre. Som födelsedagspresent köper jag bara någon billig skit... för jag har ändå inte pengar.

Om en stund ska jag ge mig ut och ta ut min ilska på snön som ligger i vägen fram till talgbollshängaren. Det kommer säkert bli skitjobbigt att skotta men jag tycker synd om fåglarna som inte har någon mat. Hackspetten var tydligen där idag eller igår och letade mat trots att det inte fanns något kvar.