2011-06-20

Jag har så smått börjat plocka fram saker jag ska ha med mig på resan. Det är fortfarande mycket kvar att göra men det ska jag väl hinna med... någon gång. Nej, jag måste faktiskt skärpa mig lite och börja packa mer. Det är en aning svårt bara eftersom jag packar här hos mina föräldrar men allt har jag hemma hos mig. Jag har tagit med mig några klädesplagg, typ två shorts, en klänning och två linnen... så det är mycket mer som jag måste leta fram hemma: underkläder, flera toppar, kläder att ha på hemresan. Sedan måste jag plocka fram alla hudprodukter vilket känns som jävligt mycket. Och så ska vi förstås inte glömma medicinförrådet. Dels mina "vanliga" mediciner men sedan även annat man kan tänka sig behöva som vätskeersättning om man är lös i magen, ögondroppar, nässpray, halstabletter, åksjuketabletter, Echinagard och säkert fler saker jag inte kommer på just nu. Javisst! Skor kan vara bra att ha med sig... både flip-flops och olika sandaler. Sen måste jag packa min gigantiska kylväska med mackor, kakor, kex, chips, barnmat (jättebra på resa faktiskt), dricka. Och ett minikit med tandborste och andra nödvändiga prylar så att man kan fräscha upp sig under bilresan. Det tar ju ändå flera dagar, speciellt eftersom vi gör en omväg via Venedig. Vi tänkte även besöka Avignon eftersom de har häftiga medeltida byggnader och för att jag såg i någon tidning att de har festligheter i juli precis när vi passerar.

Åh, jag längtar så efter att få resa och se nya platser! Jag är som roboten i filmen Short Circuit. Need input!