2012-04-05

Ännu en skitdag. Kärringar i affärer som knuffades, någon ung avundsjuk tjej som trampade på min häl med flit, ungjävlar som ringer på dörren och tigger godis, min morsa som tar åt sig av minsta grej. Jag ska sluta ha långa konversationer med henne. Antingen så missuppfattar hon vad jag säger på grund av att hon är dålig på svenska eller så får hon för sig att jag klagar på henne som person. Från och med nu kommer jag bara säga saker som: "fint väder idag" och "god mat". Jag orkar inte med att få skit som jag inte förtjänar. Mårten hade gjort mat till mig idag men jag kunde inte äta den på grund av att jag blev så upprörd över bråket med morsan. Skitkul. Hon förstörde hela jävla dagen.

Jag tänker umgås så lite som möjligt med mina päron. Får väl kolla på TV hela tiden eller göra annat med hörlurar på så jag slipper prata med dem. Varenda dag försöker jag lugna mig med att "nu är det bara si och så många dagar tills de åker på semester". Jag behöver vara för mig själv... men det går inte i min lägenhet just nu. Det låter för mycket i huset. Om grannarna bredvid (antipreventivmedelisterna) flyttade så skulle det vara lite bättre. Det borde inte ens vara lagligt att ha 6 barn som får dela på två sovrum. Små sovrum också (jag har planritningar kvar från när jag sökte lägenhet). Alla som bott i den lägenheten tidigare har haft max två barn.