2012-07-08

Jag kommer varken göra datortomografi eller ultraljud den närmsta tiden. Mårten och jag ska bila till Spanien och vi startar vår resa på tisdag om inget oförutsett händer. Jag gillar inte min knöl, ibland sticker det till rejält. Men det finns förstås sjukhus överallt i Europa och min gps TomTom har en mängd "points of interest", bland annat polis, sjukhus, läkare och liknande inprogrammerat.

Det finns bara ett problem till. När det hugger till där knölen sitter så får jag panikångest. EU har sådana knäppa regler med det där avtalet för hur man får föra med sig narkotikaklassade läkemedel. Man får bara ta med sig medicin för 30 dagar. Jag tror inte att det kommer räcka för mig. Så jag vet inte hur jag ska göra. Jag gillar inte tanken på att smuggla med mig flera paket i resväskan. Men hur lätt är det egentligen att få tag i en läkare i Spanien som går med på att skriva ut Xanor? Xanor tillhör klass 2 som är det näst värsta. Klass 1 är typ heroin.

Fan att det ska vara så korkade regler. Jag hatar allt.