2014-09-04

Orkar inte med idiotgrannar längre. Hoppas de njuter av sitt näsblod. Hurt me and you'll suffer... muahahaha. Folk som sårar mig på ett eller annat sätt brukar av någon konstig anledning drabbas av näsblod. Karma antar jag. Jag köpte nämligen cykel idag och för att det skulle bli enklare att lasta ut den från bilen så ställde vi oss ganska nära vår port. Visst, vi stod så vi blockerade grannarnas bil men vi skulle ju bara lasta ur. Genast kom grannen ut och gastade om "problema, problema!". Herregud, tror de att vi är så korkade att vi parkerar så? Vem vet, de kanske brukar göra så men inte vi. Jag sa inget till gubben men muttrade högt på svenska "idiot"... vilket förvisso är ganska likt spanskans idiota... men vem bryr sig. Jag tänker inte hälsa på grannarna... inte för att jag gjort det hittills heller men jag har inte träffat på dem. Tänker inte ta någon hänsyn heller med ljud och liknande heller. No more nice Vivi. Säger de något tänker jag bara ignorera dem.

Har upptäckt att det i många fall är en fördel att låtsas att inte kunna spanska. Mårten bytte t.ex. en t-shirt han köpt för det var en konstig fläck på den. Kvinnan vid kundtjänst skrapade bort den okända substansen men fläcken syntes fortfarande lite. Hon visade Mårten typ som att "ser du, nu är fläcken borta" men Mårten ville självklart byta ändå. Hon ringde upp någon chef eller liknande, kanske för att de måste göra det och då hörde jag att hon sa att hon hade försökt ta bort fläcken men att den var kvar.

Nä, nu orkar jag inte tänka på mer skit. Jag har tillräckligt mycket annan skit ändå. Känner mig bara mer och mer frustrerad på grannar som låter och är otrevliga. Måste fan bo i villa snart innan jag blir helt knäpp. Problemet är bara pengar... som vanligt. Har ju knappt så det täcker alla vanliga räkningar, mat, medicin osv. Spel är inget för mig för jag har ingen tur. Jag är helt okapabel till att jobba... så jag får väl hitta en rik gubbe som snart dör... eller bygga en koja i skogen... usch, nej... till kojan alltså. Annars får jag väl hitta en hobby som man kan tjäna pengar på. Kanske skriva en bok... eller två... eller femton.