2015-04-02

Idag var ingen höjdardag precis. Ska sova nu för jag ska upp imorgon och träna. Senare kommer Mårten förbi och firar påsk med mig. Morsan bjuder på mat på lördag och jag ska äta maaaaaaaaassor av ägg.

Jag har lite problem med vad jag ska äta till middag eftersom jag undviker kolhydrater och i viss mån fett. Leverpastejer smakar inte gott längre. Det finns ingen tonfisk i olivolja i Sverige i lagom liten konserv och till vettigt pris. Salami är gott men innehåller för mycket fett. Kokt skinka smakar inget. Äpple äter jag varje dag till middag men jag måste äta mer så jag blir mätt... men vad? Jag testade Steviasötad glass men min mage blev jättegasig så det funkar inte. Bönor är goda men det är samma sak där: gas. Ägg är gott men kokta ägg går bort eftersom man nästan dör av stanken när man fiser senare. Stekt ägg funkar bättre men orkar jag verkligen steka ägg varje kväll? Jag får ta en runda i butiker och försöka hitta något. Jag har inte kollat så mycket på vad det finns för grönsakskonserver. Idag åt jag en 200 grams grekisk yogurt från Lidl med några skedar sockerfri lingonsylt. Om jag är mätt? Nej, inte speciellt. Köttbullar som man köper i affären är väl redan halvstekta eller nästan helt stekta? Hm, varför har jag ratat det tidigare? Kanske för att jag bara kollat på det kylda sortimentet och tänkt att det varit för stor mängd att äta upp på kort tid. Visst finns det väl frysta köttbullar? Kanske pannbiff och annat kött också? Frågan är bara hur gott det verkligen blir i mikron. Ja, för inte tänker jag stå vid spisen varje dag. Jag ska skicka ett mail till mig själv på en gång så jag kommer ihåg att kolla frysta varor i affären.