2015-06-27

Jag hade bestämt att jag ska resa i en långklänning... men jag ser extremt lång ut i långklänning och skor med lagom höga klackar. Dessutom är många toabås längs vägen extremt små och svåra att krångla sig in i eftersom dörrarna oftast öppnas inåt. Jag har ingen lust att ta få en massa äckel på klänningen så jag ska ha en kortare klänning... men jag måste köpa vita, tajta shorts att ha under. Varför? Om jag böjer mig framåt för att plocka upp något så åker klänningen upp. Sandaler hade varit bekvämt att åka i... men åter igen så är det toaletterna som ställer till det. Man vill ju inte råka trampa i något och få det på tårna. Nej, det är bättre med högklackade skor. Vissa rastställen har fortfarande bara ett hål i golvet istället för toalett... Visserligen mer avancerade än förut med automatisk rengöring när folk går ut... men det är ändå bara ett hål i golvet. En del ställen har inte separat toa för män och kvinnor utan en gemensam. Det är inte fräscht alls.

Nej, nu ska jag sova. Någon idiotgranne har megaparty hemma så vi får väl se hur mycket sömn jag får.