2015-06-10

Jag hade en hårkris i ett par dagar. Min hårfärg finns inte att köpa längre så jag var tvungen att testa någon ny. Resultatet blev rödbrunt trots att jag köpte en askfärg. Så jag tog ljusbrun istället. När det gäller hårfärg så är inte ljusbrun ljusbrun utan snarare svart. Jag gillade inte det så jag blekte håret. Då blev det ljusgult/orange men närmast hårbotten nästan kritvitt. Katastrof! Så jag lade i ljusbrun igen... fast kortare tid. Men det är svårt när man har hår till midjan så längst upp är det mörkbrunt och sedan blir det gradvis ljusare till topparna... som är ljusbruna, nästan mörkblonda. Det låter kanske inte snyggt men det duger. Nu är min hårbotten inte glad eftersom jag misshandlat den flera dagar i rad. Egentligen ska man inte göra som jag gjort men mitt hår tål det... jag får bara stå ut med att det kliar.