2016-06-26

Ångest, ångest, ångest, hosta, hosta, hosta. Jag blev sjuk precis den dagen när vi åkte och jag är fortfarande inte bra. Jag slutade med hostmedicinen idag och jag har inte drunknat av slem i lungorna än.

Jag vet inte varför jag har ångest. Det kan bero på det som hände i Frankrike och framför allt att jag inte hade Xanor på mig. Jag mår inte bra helt enkelt. Sen börjar tankarna snurra kring vad som skulle hända om... eller när... jag var helt själv, utan föräldrar, utan Mårten. Hur skulle jag klara mig? Vem skulle jag vända mig till? Jag har inga andra vänner eller bekanta, ingen jag kan be om hjälp. Jag är som en meningslös påse vissna grönsaker som någon måste släpa omkring i en kasse för grönsakerna kan inte göra något själv. Det är förvisso mitt fel... eller kanske ångesten och sociala fobins fel att jag inte skaffat ett större "nätverk". Usch, jag vill inte tänka på framtiden... har aldrig velat det. Men just nu känns det bara som att... jag vet inte.

Nu ska Mårten och jag se på TV. Jag har tagit två Xanor så att jag slipper ångesten senare ikväll och inatt. Imorgon ska vi göra en pytteliten utflykt till en park i Cartagena, promenera och kanske få se några påfåglar och sedan åka och handla mat. Jag tror att jag behöver komma ut lite mer just nu. Få nya intryck och tänka på annat. Jag borde kanske göra som nu också; sätta mig ner och skriva dagbok ordentligt från netbooken, inte bara via mobilen. Jag behöver kanske ventilera alla tankar och känslor jag har. Att jag inte gjort det så mycket den senaste tiden beror nog på att jag hellre "flyr än fäktar". Du vet, tittar på TV, spelar dataspel, gör allt annat för att inte tänka på det som är jobbigt. Varför kan jag inte vara som vissa personer som oftast ser det positiva oavsett situation? Men nu är jag ju jag och inte någon annan. Men jag ska försöka ändra mina katastroftankar... hur det nu ska gå till.

Nej, nu ska stackars Mårten inte behöva vänta längre. Även om programmet där den coola Jeremy fiskar... vad sjutton heter serien... River monsters tror jag... är ganska intressant så... nej, jag går ut till honom nu så kanske vi hittar något roligare att se... fast inte om valet i Spanien.