2016-06-19

Vi kunde inte njuta av Saint-Tropez för det tog så lång tid hos polisen. Du vet, de är inte bra på engelska. Mårten har en offline version av Google translate så vi förklarade med hjälp av den. Senare kom en kvinnlig polis som kunde lite engelska så vi förklarade allt igen.

Jag skrev inte i förra inlägget exakt hur allt började för jag var för upprörd. Så här gick det till: Vi var på väg till Saint-Tropez och såg en liten kille som stod vid ett övergångsställe så självklart stannade vi för att släppa över honom. Då tutade en bil bakom oss irriterat. Det som hände sedan är precis som jag skrev i andra inlägget.

Poliserna vi pratade med var jättetrevliga. Tyvärr kunde de inte gå vidare med fallet eftersom det varken blev skada på bilen eller på oss. Däremot sa de att de ska få tag i snubben (hans regnummer på bilen syntes ju på videon) och de vet var han jobbar. Polisen sa att de ska ska ta ett ordentligt snack med honom och låta honom veta att de kommer hålla ett öga på honom. Vi sa att det är helt okej. Vi gick ju först och främst till polisen för att berätta hur idioten betedde sig så att inte andra råkar ut för hans ilska. Hade Mårten klivit ur bilen är jag helt säker på att idioten hade slagit Mårten.

Hela dagen blev förstörd och jag mådde skit av hela händelsen, speciellt då jag glömde ta Xanor med mig. Vi hann bara gå mindre än en halvtimme längs hamnen och äta en kula glass.

Vi tänkte stanna en natt till och promenera mera vid hamnen men jag är fortfarande sjuk och så är det några festligheter de förbereder inför... i övermorgon. Jag känner mig deppig dessutom då jag såg fram emot att få koppla av här och så blev allt skit på grund av den störda snubben som var sen till jobbet. Allting är skit. Jag blir ju bara mer och mer deprimerad hela tiden.

Jag har kanske skrivit en massa stavfel men jag det är på grund av Flunitrazepam... Nej, ska sova nu så jag orkar upp till frukosten.