2016-12-09

Jag ska flytta hem till mig permanent... ja, eller tills jag inte står ut. Jag och Mårten var och handlade diverse prylar i IKEA. Bl.a. en badrumsmatta, en annan matta att gympa på, en bordslampa om jag behöver värma fågelägg. Lampan var inte billig: 400 kr (det är mycket för mig i alla fall). Det fanns billigare bordslampor men vissa fungerade inte med E27 och andra var fula. Jag tänker ju använda lampan även när fåglarna inte har ungar. Sedan köpte jag 200 värmeljus för det är kallt i min lägenhet. Ja just det, jag köpte urfula IKEA-tofflor så mina fötter inte fryser. Sedan köpte jag flera saker hos ICA som behövde förnyas. Jag köpte nytt av allt: fönsterputs, diskmedel, rengöringsmedel, toa-blått. Jag har en Ifö toa där man sätter sticks i tanken. Det är inte billigt men man slipper ha den andra typen som hänger på insidan av toan.

De fåglar jag har nu har aldrig bott hemma hos mig. Det ska bli kul att se vilket ställe som blir deras favorit. Fåglar jag haft tidigare har suttit på olika ställen: gardinstången, dörren, en uplight, en ampel ovanför mitt skrivbord.

Mårten och jag kollade var närmaste Pokéstop är. Det ligger bara ca 50 meter från min port. De dagar jag känner att jag kanske klarar av att ge mig ut så kan jag slänga sopor och sedan gå till stoppet.

Nej, nu ska jag sova. Imorgon ska jag plocka ihop endast det nödvändigaste. Jag måste röja i min lägenhet så att jag får plats med prylar från päronens place.