2016-12-24

Nåväl, jag ska sova nu. Allt känns bara skit. Det går knappt att vara i min lägenhet för det låter extremt mycket från grannarna och det är svinkallt inne. Jag har skitmycket ångest. Jag måste gå ner 2,2 kg också eftersom jag inte kunnat träna på länge på grund av förkylningar.

Min farsa gick till läkare för några veckor sedan på grund av förkylningssymptom och brist på aptit. Han hade hög sänka så han fick medicin mot... bakterier. Läkarna ville ändå kolla upp farsan mer... och nu visar det sig att han har metastaser på levern. De försöker hitta primärtumören som oftast finns i tarmarna när metastaserna sprids till levern. De gjorde en undersökning men hittade ingenting så frågan är: var gömmer sig primärtumören? Det känns trist att farsan är sjuk men han är ju ändå gammal... men en annan konstig sak är att han inte har ont vilket folk oftast brukar ha.

Några saker funderar jag på nu... Borde jag kolla upp mig? 2010 när de gjorde ett ultraljud så hittade de en 4 cm "avvikelse" på min lever och en 2 cm stor gallsten. Sedan har jag knölen vid tinningen som idiothusläkaren sa är en talgkörtel utan att ens ha undersökt den (när jag kom in i rummet skrattade hon åt mig och tog mig inte på allvar). Eller så skiter jag i allt och bara låter det vara.

Nu måste jag sova så jag orkar upp imorgon för jag och Mårten ska käka hos mina päron. Farsan har fått komma hem från sjukhuset för de kan inte göra något nu under jul och nyår. De tog en biopsi på metastaserna idag men det lär ta tid innan resultaten kommer.

Jösses, jag känner ingenting av Flunitrazepamen. Det har varit så i hela mitt liv att jag inte påverkas av varken medicin eller alkohol eller bedövningar. Nåväl, när jag lägger mig så kommer jag sova djupare än vanligt i alla fall.

Är klockan redan så mycket? Jösses... Jag får vÄl sÄga God Jul och god natt.

Man ska ju kunna se på ögonen om man har tagit en substans. Jag tycker mina ögon ser ut precis som vanligt trots att jag tagit en Flunitrazepam för ca en timme sedan. Blodkärlen har jag alltid eftersom jag sitter vid datorn, TV:n eller klipper hårtoppar som delat sig.