2022-09-15

Det är aldrig en bra idé att googla på hälsogrejer sent på natten. Jag borde kanske inte heller dricka energidryck. Jag ska lägga mig när jag skrivit färdigt.

Jag kom på att jag inte vet om den tumör de opererade bort 2020 var primärtumören. Fast å andra sidan borde de ha nämnt det om det var en metastas... så det var nog primärtumören. Jag googlade lite mer om hur bröstcancer sprids i kroppen för kirurgen idag sa att knölen är i en lymfkörtel. Jag har även en mindre knöl precis bredvid som hon inte är säker på är cancerdrabbad men hon ska försöka ta bort den också.

Det jag hittade när jag googlade var att bröstcancer oftast skapar metastaser i skelettet... men de kan även dyka upp i levern, lungorna och... hjärnan. Jag fick även upp att medelöverlevnaden utan behandling av hjärnmetastaser är 1 månad. Med kortikosteroider 2 månader och 3-6 månader med strålbehandling. Jag har haft problem med mina ojämnheter på huvudet längre än så... men ändå. Äh, jag vet inte. Jag är inte doktor och man kan inte lita på allt som står på nätet.

Nu ska jag göra som jag alltid gör med jobbiga saker; slänga ut dem ur hjärnan och försöka tänka på annat...