2022-09-14

Jag orkar inte skriva så mycket just nu... men kan berätta lite kort att Mårten fixade så att jag fick träffa min förra cancer-kirurg istället för en onkolog. Vi var där idag. Det är med all sannolikhet så att jag har cancer... igen... eller fortfarande eftersom den här knölen kanske fanns redan när jag hade den första. Jag har alltid funderat på om mina halvhöga sänkor de senaste åren verkligen varit normala eller ett tecken på att cancern funnits i kroppen.

Det är bara så mycket besök senaste tiden... så jobbigt. Idag träffade jag kirurgen och som tur var hade anestesi-läkaren en tid bara ett par timmar senare... så två besök är avklarade idag. Nästa besök är att ta covid-test (på sjukhus, inte hemma) och ett par dagar senare operation. Jag ska alltså opereras om mindre än en månad. Datortomografin får bli senare annars orkar jag inte med. Kirurgen sa att det var mycket viktigare med operation så det måste vara allvarligt.