2023-01-18

Imorse när jag vaknade tänkte jag att förkylningen kanske blivit bättre... sen nös jag sju gånger i rad och fick ont i hjärtat efter sista nysningen. Det sträckte även på baksidan av axeln/ryggen... men det gick över efter en stund. Min hosta är ännu värre... något irriterar lungorna. Hostmedicinen som egentligen inte är medicin, bara receptfri hostsirap hjälper en del men inte helt. Jag har mardrömmar varje natt också. Panikångest, social fobi, cancer, mystiska känselproblem, förkylning, mens... allt samtidigt... för jävligt.

För en stund sedan började jag må illa. Just det, jag mådde dåligt imorse också så jag tog en Ondansetron (tablett mot illamående). Fick ta en nu för jag mår inte bra. Jag är snorig så jag kan inte andas ordentligt genom näsan och tar jag för djupa andetag genom munnen så hostar jag. Toppen, nu kommer ångesten också. Fan. Måste ta två stycken 0,25 mg Xanor. Jag som tog sömntablett för ett tag sen också... men vad ska jag göra? Mår jag skit blir ångesten bara värre och så blir allt annat värre också och... nej, ska inte tänka på att må dåligt. Det gör bara saker jobbigare. Illamåendet beror antingen på att jag är sjuk eller bajsnödig... tror jag i alla fall. Eftersom jag knappt känner längre när jag behöver gå på toa får jag uppmärksamma andra tecken som t.ex. hur magen känns, är den spänd, svullen, illamående, svettningar, ibland brukar magkatarren bli värre precis innan jag behöver gå på toa.

Nu känner jag att tabletterna börjar verka. Inte alla så snabbt såklart men Ondansetron funkar för jag mår inte så illa längre. Vet inte vad jag ska göra åt hostan för det börjar bli riktigt jobbigt. Jag vill inte gå till husläkaren för att få en annan hostmedicin. Dessutom tror jag inte ens att jag får gå dit när jag är sjuk. Även om jag säger att jag testat mig för covid och det var negativt så har ju inte de en aning om det verkligen är så... och jag tror inte att de skriver ut hostmedicin utan att ha träffat mig. Framför allt inte den som jag fått förut för flera år sen: Cocillana-Etyfin. Den fungerade jättebra... men jag blev stenhård i magen. Men jag menar, vad är värre... knappt kunde andas under hostattackerna eller vara hård i magen?

Ska lägga mig nu eftersom jag tog en sömntablett. Måste bara borsta tänderna först... och kolla på Crittervision på Youtube. Just nu är det tre tvättbjörnar som äter kattfoder (torrt), jordnötter och något mer... för någon dag sedan hällde de som har kanalen ut lite fryst frukt. Djuren får även extra treats ibland typ som kycklinglår och annat smått och gott. Kycklinglår... med ben och allting alltså.

Oj, jag ska lägga mig... ska sätta mig en stund på toa bara, min mage låter konstigt.