2023-01-14

Jag har varit förkyld i en vecka. Det blir bara värre känns det som. Jag har ingen feber men jag är snorig och hostar. Jag har testat mig för covid och det var negativt så jag har något annat. Otrivin comp tar bort snorigheten helt men idag är sista dagen jag kan använda den. Tror det står max 7 dagar. Echinagard lindrar lite och hostmedicinen från Bronwel är okej… jag hostar ändå men den hemska kittlande känslan i lungorna dämpas. Precis när man dricker sirapen så känns tungan och halsen lite bedövade. Det går över sen…

Jag ska lägga mig och sova snart. Har ingen ork och mina känselproblem blir bara värre. Det jobbigaste är toagåendet. Jag har laddat ner en app där jag fyller i när jag varit på toa. Man kan enkelt se statistik över sitt bajsande. Det blir mer och mer mellanrum mellan mina toabesök… typ var tredje dag, ibland var fjärde. Jag får äta havregrynsgröt igen varje dag… även om jag mår illa. Kanske äta tokade katrinplommon också. Det är bara så frustrerande och delvis skrämmande att inte kunna få ut något. Jag menar… jag säger det ofta senaste tiden… om jag inte känner mig skitnödig, hur kan jag då skita? Jag får skita i det just nu för jag orkar inte tänka. Jag ska försöka sova… ska bara borsta tänderna.