2023-04-13

Idag är det en skitdag. Jag har haft ont i huvudet i två dagar... eller kanske tre. Igår kväll mådde jag illa så jag tog piller mot det men ångesten kom krypande också så jag var tvungen att ta Xanor. Mår inte bra idag heller med ångesten men jag tar inga piller än, jag försöker stå ut. Nyss fick jag också brev ifrån sjukhuset där cancermottagningen ligger. Jag har fått en tid för datortomografi där. Av någon anledning tror de att jag är allergisk mot kontrastvätskan så jag har fått två mediciner jag ska ta innan undersökningen. Jag fattar ingenting av hur vården fungerar. Mårten och jag kom överens med min cancerkirurg att hon skulle höra med ett annat sjukhus som är närmare mig om jag kan få göra datortomografin där... eftersom jag bor typ 5 km ifrån det sjukhuset. Mår jag dåligt är det närmare hem. Jag har aldrig sagt att jag är allergisk mot kontrastvätskan... jag hade bara en hemsk upplevelse av hela situationen eftersom ingen förklarade någonting om hur det gick till... det var bara för jävligt. Nu känner jag mig bara deppig och mår ännu sämre så jag skiter i den jäkla datortomografin med kontrastvätska. Jag kan bara tänka mig att göra den utan kontrastvätska eller kanske en magnetröntgen... om det är utan kontrastvätska... och att jag får göra det vid sjukhuset som är närmast mig. Fan, jag orkar inte mer...