2024-04-24

Varför ska det vara så krångligt med BH:ar... och varför är de så dyra? Jag måste köpa nya för de gamla är så slitna. Vet inte alls vilken storlek jag ska köpa. Det är fri retur... ska man kanske köpa olika storlekar? Öh, nej... inte när de kostar 450 kr styck. Det är ändå billigt jämfört med de flesta andra som kostar runt tusen spänn. Jag får väl chansa. Måste tänka... När jag var smalare hade jag 60F. Sen gick jag upp i vikt och använde 65E. Som jag fattar det så... ökar man storleken måste man ta en kupbokstav mindre... även om det är samma kupstorlek... egentligen. Men nu när mina cancerknölar i bröstet växer så behöver jag större kupa. Fast jag behöver kanske storlek 70. Jag mätte under bysten och det är ca 68 cm. Rörigt det blev nu. 65E blir... 70D... men jag måste ha större kupa... 70DD eller 70E. Ser nu att jag inte behöver välja mellan de storlekarna. BH:n jag kollat på finns bara i 70E.

Äh, orkar inte tänka mer. Klockan är mycket så jag borde sova.