1994-08-16

De visade inte konserten på MTV. Jag tror att den kommer idag. Igår var jag på bio med "L", "C" och en kompis till dem. Vi såg "Speed" på Rigoletto. Salen var ursliten. Jag skulle hellre ha sett den på "Skandia" på Drottninggatan. Där är filmduken minst dubbelt så stor.

Jag är så sugen på att gå ut och göra något kul. Kan det inte bli något stort party som jättemånga får reda på? Nu på lördag skulle det bli någonting i radiohuset. Åldersgräns är 18 år. No problem there. Men vem ska man gå med? Om det nu över huvudtaget är någonting värt att se och höra. Måste få mer information.

Någon gång den här veckan ska jag ringa "M" också. I min nya klass blir vi bara 16 stycken. Det är lite skillnad från förra där vi var 32 stycken. Undrar om det finns någon kille som kommit in på florist-programmet? Nåväl, om det inte finns det så är det nästan lika bra. Man behöver kanske inte bli lika nervös när man ska redovisa. Dessutom finns det ju andra linjer och program i skolan där det går killar. Eller hur? Och sen får jag ju busskort också. Toppen! Man behöver bara lägga till lite pengar också så gäller det även efter skoltid. Varför skriver jag så mycket också? Jag är lite förvirrad antagligen.

Hej. Jag är tillbaka. MTV-konserten var inte idag heller. Fan, vad sur jag blir. Morsan ringde klockan 11 och ville att jag skulle komma till Gamla Stan för att äta lunch med henne. Jag hoppade i ett par kläder och åkte iväg. 12:15 var jag framme. Hon stod redan och väntade. Vi gick till en restaurang som ligger i närheten av tunnelbanan. "Tratteria Romana" heter den. Först fick vi vänta en kvart innan ett bord blev ledigt. Sedan en halvtimme innan hovmästaren tog upp beställningen. Och det var tack vare morsans flitiga viftande. Efter en kvart fick vi drickat, men ingen sallad och inget bröd. Det kom åtta minuter senare. Precis innan maten kom bad morsan att få prata med hovmästaren. Hon sa som det var: att vi hade fått vänta alldeles för länge och att tre grupper som kommit efter oss hade blivit betjänade direkt och fått maten innan vi ens hade hunnit beställa. Då sa han att han skulle bjuda på maten. Ja, det var det minsta han kunde göra tycker jag. Maten var förresten hemskt äcklig. Pastan var stenhård och såsen snustorr. Juicen var blaskig. Efteråt fjäskade de som fan: "Smakade det bra? Var inte pastan god?" "Nej", sa jag. "Den var för hård". "Vill ni ha lite kaffe?" NEJ TACK!