1994-08-17

Hej. Sitter och badar. Here's the story: 06:30 vaknade jag. Åkte 07:30. Steg av vid Fridhemsplan längst fram. Inte en människa. Var det fel dag? Puh! En kille kom bakom mig. Han gick om mig, jag följde efter honom. Vi kom till huvudbyggnaden. Fel ställe. En tant sa att vi skulle till aulan. Den låg i en annan byggnad. På vägen dit frågade han mig vilket program jag valt. Han hade valt Hantverk med inriktning skomakare! Sedan sa vi inget på ett tag. Jag blev osäker på vägen och frågade en förbipasserande. Tydligen hörde han det, för han frågade mig. "Runt hörnet", sa jag. Sedan skilldes vi åt i aulan. Av alla rektorer är det här den absolut knäppaste jag haft. Nåväl, jag verkar ha fått en trevlig lärare i alla fall. Vi gick till vårt klassrum som ligger i en byggnad bredvid huvudbyggnaden. Bottenvåningen, tack och lov! Vi fick en "broschyr", en massa papper och lite annat. Sedan fick vi veta att vi skulle ha ett svenska-test klockan 10:15. Va?! Det är för att se vilken grupp man passar bäst i. Testet var inte särskilt svårt, bara konstigt som vanligt. Jag stod och pratade med tre andra medan vi väntade på hissen. Det är lite jobbigt att gå ner sju våningar. Ännu värre att gå upp. Förresten så är vi bara tjejer i klassen. Men på teoritimmarna ska vi vara med andra "hantverkare" om jag har fattat det rätt. Det finns bl.a. skomakare *hi,hi*, guldsmeder och något till. I alla fall, vi fixade busskorten och sedan skildes vi åt.

Imorgon har jag matte och engelska-test. Det är också för att se hur mycket man kan. Klockan 08:00 ska vi samlas där vi skrev svenska-testet. Kul va? Jag måste repetera lite huvudräkning. Särskilt procent. Nej, nu ska jag bada.