1994-08-03

Hej. Sitter och surar. Morgonens händelser: steg upp halv nio. Filmnet fungerar inte. Den ser ganska kodad ut. Ringer till morsan och berättar. Ringer till farsan. Hamnar i växeln som kopplar vidare. Någon på avdelningen svarar och säger att farsan kan ringa tillbaka och frågar om namn. Jag säger att det är hans dotter. Farsan ringer en minut senare. Jag berättar, han får telefonnummer till Transit kabel-TV. Han ringer tillbaka och säger att några killar kommer runt klockan ett för att titta på felet. Tjo.

Imorgon kommer de för att reparera vår gamla TV för andra gången. De var här igår. Det är bara en högtalare som fungerar. Igår fungerade båda.

Ringde morsan för att berätta nyheterna. En annan tant svarade. Jag bad att få prata med morsan. Hon sa bara att hon inte var i rummet. Dessutom tvekade hon som om jag hade varit en massmördare som ringde till sitt jävla offer. Hrmpf! Jag sa att jag kunde ringa tillbaka (eftersom hon inte sa ett knäpp). "Ja, gör det", sa hon hastigt och la på.

Just det! Jag glömde ju skriva att vi har köpt en ny TV. Mycket fin, bra ljud, bra bild och en massa häftiga finesser. Tjohej!