1995-12-12

God morgon. Jag pratade lite med "C" igår kväll. Riktigt trevligt. Jag bor förresten i ett eget rum för tillfället. Min rumskompis har en dålig "svacka" just nu. Hon har dessutom lågt blodtryck, och har svimmat några gånger. Men hon ser bättre ut idag så det dröjer nog inte länge innan jag får flytta tillbaka. Synd, för jag har sovit ganska bra i det här rummet.

Ikväll är det luciavaka. Kul. För alla som kan gå ut. Jag har fått ett litet "häfte" från ett dansställe som jag brukade besöka förut. Inuti finns bl.a. en ansökningsblankett om medlemskort... och det kostar ingenting. Kortet gäller hela 1996. Hoppas att jag får tillfälle att utnyttja kortet. För här på vuxenpsyk kan de inte hjälpa mig så mycket med min panikångest. Jag blev ju intagen för att jag hade försökt ta livet av mig. Det enda de kan hjälpa mig med är medicinen och att då och då ta en liten promenad. Vi får väl se vad som händer sedan. Jag vet i alla fall med säkerhet att jag inte tänker gå till något jävla behandlingshem. Nej, jag vill träffa en beteendeterapeut som kan guida mig ut till livet.