1995-12-21

Hej. Jag ska hem en liten stund idag. Just nu sitter jag och lyssnar på P3. Har pratat lite med "C" idag. Han skulle nämligen börja med en ny medicin idag. Vad då ny? Han har inte fått någon medicin de två månader han har varit här. Så han började prata med mig och frågade mig vad jag tyckte att han skulle göra. Jag frågade vad han skulle få för medicin, men han visste inte så han frågade mig vad jag åt för medicin. "Cipramil" sa jag. Han gick och frågade sjuksköterskan vad han skulle få. Jag hörde hur han efter en stund sa: "Så det är samma medicin som Vivi får?". Ja, det var det faktiskt. Han frågade mig om biverkningar osv. Självklart så sa jag inte att jag mådde för jävligt i början. Jag försökte istället övertyga honom att man känner sig mycket bättre sedan (inte för att jag har märkt något). Men jag vet inte om han har bestämt sig för att ta tabletten eller ej. Nej, nu ska jag ut och kolla på TV.