1995-12-09

Hejsan. Ligger på sjukhus. Har inget att göra. Tänkte därför skriva lite. Skrev brev igår. Till "A". Berättade allt om min panikångest osv. Vi får se hur han reagerar. Jag kanske skulle berätta lite hur det är här på avdelningen på vuxenpsyk. Det är inte så hemskt som jag trodde att det skulle vara. Visst så finns det några virriga personer, men i helhet så är det en lugn avdelning. Det finns bara en som är i min åldersgrupp. En 20-årig kille från Djursholm som heter "C". Han är ganska gullig. Det verkar som att han vill prata med mig, men inte riktigt vågar. Jag tycker att det är så hemskt att höra honom gråta. Det liksom skär i hjärtat. Jag delar rum med en 30-årig tjej som snarkar otroligt högt. Jag har skaffat öronproppar.

Nåväl, här på avdelningen kan man göra olika saker. Titta på TV, video, spela spel, läsa. Jag virkar mest. Jag sitter oftast ute i vardagsrummet.