1998-10-24

Sitter vid datorn. Har jobbat lite med SPS hemsida. Vaknade klockan fyra imorse och kunde inte somna om. Jag har varit förkyld sen i onsdags och mår rent ut sagt för jävligt. Fast som tur är har jag ingen feber... än så länge i alla fall.

Det är ju typiskt att man ska vara sjuk just nu. Jag som hade tänkt handla lite grejer till min lägenhet. Jag har bott här i nästan 4 månader och ännu inte satt upp några gardiner. Inga tavlor heller. Det är så omständigt. Varför? Jo, det är betongväggar i princip överallt. En snickare var här och satte upp gardinfästen, så nu är det bara resten som fattas. *ler*.

Åh, nu börjar det ljusna ute. Hoppas att det blir fint väder idag. Det hjälper nämligen mycket när man är sjuk tycker jag. Min kille ligger fortfarande och sover, men mina fåglar har vaknat. De vaknar alltid så fort det blir ljust ute. Jag har två stycken risfåglar, och eftersom inte så många vet hur en risfågel ser ut så kan jag berätta att det är en sorts fink. "Java rice finch" på engelska. Fåglarna fick tillökning för någon månad sedan. Just nu sitter det fyra små fågelungar och smaskar på mina växter. Jag låter mina fåglar flyga fritt eftersom jag blir glad när jag ser att de är glada.

Det som jag tycker är värst med förkylningar är illamåendet. Det är inte alltid man får det, men när man får det så... fy fan. Jag kan ju säga att jag alltid har haft kräkfobi. Det är värst när man är ute bland folk, men det kan även vara jobbigt om man mår illa hemma. När min panikångest var som värst så kunde jag inte skilja på om jag bara mådde illa, om jag var hungrig eller om en panikattack var i antågande. Alla känslor började nämligen nere i magen...