2000-10-14

Om en halvtimme eller kanske mer så kommer mina föräldrar för att hämta mig. Det känns så löjligt att man ska behöva oroa sig för en åktur på ca 10 minuter i bil... men det känns väldigt jobbigt. Jag har fortfarande mycket ångest av tabletterna. Och just nu fryser jag otroligt mycket trots att det inte är speciellt kallt här. Jag har bl.a. på mig en t-shirt, en ganska tjock tröja och en varm flanellskjorta... men det hjälper inte.

Roger ringde igår. Vi har bestämt en ny dag då han ska hälsa på: onsdag. Jag undrar hur det ska gå eftersom han kommer hit efter jobbet. Inget konstigt med det kanske du tycker, men där har du fel. Roger jobbar nämligen skift nästa vecka och slutar sent på kvällen. Hans tanke är att han kommer hit och vi tittar på en film som jag ska spela in idag. Mhm... men när vi sett färdigt den är klockan kanske ett eller halv två på natten. Alltså måste han sova över. Det är i och för sig inget problem, jag har en bäddsoffa han kan sova i.

Jag berättade för morsan igår om onsdagen. Hon började genast prata om skydd och sånt. Pinsamt. Jag sa till henne att jag bara ser Roger och mig som vänner, inget annat. Förresten vet jag inte hur jag kommer må nästa vecka... om jag orkar med att träffa någon alls. Min läkare har inte sagt något om att jag ska höja dosen av Zoloft, så jag står kvar på en tablett.