2002-09-02

Alltid är det något... För många år sedan hade jag tandställning. Nu när alla fyra visdomständer har tittat fram verkar det som att något måste göras igen eftersom en tand trycker på en annan väldigt mycket... eller ja, nästan växer på den. F#n att jag valde fel förut. Jag fick nämligen välja mellan att dra ut fyra tänder eller att ha tandställning. Vad tror du man väljer när man är runt 13 år? Tandställning förstås... som jag hade i några år.

Jag måste snacka med morsan och höra när hon kan följa med till tandläkaren. Usch, jag gillar inte tandläkare... har inte besökt dem på flera år. Mina föräldrar har lovat att betala... bara jag går och undersöker mig. Det är i alla fall vad de sa förut. *he, he*. Fattig som jag är så skulle jag väl knappt ha råd att betala själva undersökningen.

Nåväl, det jag försökte komma fram till är att jag kollade in på Folktandvårdens hemsida. Där kan man numera söka efter mottagningar nära en och dessutom kryssa i speciella önskemål t.ex. om det ska vara en som har öppet längre än vanligt eller om man har tandvårdsrädsla osv. Jag testade för skojs skull på de i närområdet... och fick fram en träff, den mottagning som är närmast mig. De har även öppet på lördagar och kan ta hand om folk med tandvårdsrädsla. Tjoho, det måste vara ett tecken! *ha, ha*.

Man kan boka tid online, men vi får se hur jag gör. Måste som sagt prata lite med mina föräldrar först.