2002-09-22

Jag har städat lägenheten och nu ska jag bara ta det lugnt i en timme innan programmen på TV börjar.

Om ni undrar över gårdagen hos tandläkaren så kan jag berätta att jag har fem hål. Inte så farligt ändå med tanke på att det var ungefär fem år sedan jag var hos tandläkaren senast (tror jag i alla fall). Det andra problemet som jag har med många tänder och lite utrymme... hm, hur ska man säga det här... tandläkaren sa att det kostar runt 30.000 kr hos tandregleraren. Beroende på vad som måste göras så kan det förstås "bara" kosta 10.000 kr. Förmodligen betyder det att det också kan vara dyrare än 30.000 kr. Usch! Det var därför jag var nere igår... ja, fortfarande lite.

Men vi (jag och mina snälla föräldrar) ska ändå be om ett kostnadsförslag, så får vi se vad som händer sedan.

Fan, det var bättre förr... när jag var yngre och inte behövde betala ett enda öre för tandställningen. Tycker att de borde ha kunnat förvarna redan då om att det var så pass ont om plats för tänderna, speciellt när visdomständerna senare skulle dyka upp.