2003-01-11

Jag var ute på en promenad igår också. Duktigt va? Precis när jag kom in så började det snöa. Idag var det nära att det inte blev någon promenix. Under hela natten sov jag jättedåligt. Halv fyra imorse steg jag upp och märkte efter ett par steg att jag var lite yr, men mest av allt illamående. Det blev bara värre och värre hela tiden. Jag tog några Xanor, kröp ihop i soffan och väntade på att det skulle gå över. Det hela kändes precis som maginfluensan jag hade för ett tag sedan, fast den här gången slapp jag springa på toa och spy... även om det var nära flera gånger. Det som var jobbigast den här natten, förutom illamåendet förstås, var att ena minuten skakade jag av kyla, i nästa minut rann nästan svetten av mig.

När tabletterna började verka efter ca en timme så hade jag fortfarande ont i magen och kände mig illamående, men jag var lite mer avslappnad i kroppen... och lugnare. Halv sju imorse kunde jag äntligen få lite sömn.

Klockan halv elva ringde Mårten och då tyckte jag att jag lika gärna kunde stiga upp. Sedan ringde morsan eftersom hon var i centrum. Tillsammans åkte vi buss hem till mina föräldrar (jag mådde lite bättre då). Jag var där ett par timmar, åt lite mat osv. Sen följde morsan med mig på bussen hem.

Jo, jag glömde ju... vi var och handlade i närheten av där mina föräldrar bor. Jag skulle köpa en tidning och hade planerat som så att morsan kunde ta en väg hem från affären, och jag en annan. Då skulle jag ju få mina fem minuters promenad ensam. Det hela gick faktiskt ganska bra... trots att jag inte är riktigt kry.