2003-01-06

Sovdags. Jag måste upp tidigt imorgon när det blir ljust för min fågel mår inte bra. Tidigare ikväll fick jag fånga honom då han inte kunde flyga upp från golvet. Jag ville inte att han skulle sitta där eftersom det är iskallt. Det var lättare än jag trodde att plocka upp honom, han försökte nästan inte alls flyga. Men han skrek så hemskt... det gjorde ont i hjärtat att höra. Jag satte honom i alla fall i buren och där var han ett tag och åt frön.

Senare försökte han flyga till boet där honan var (utanför buren), men misslyckades och landade på golvet igen. Än en gång fick jag ta upp honom, fast jag placerade honom i boet istället för buren. När honan hade ätit lite och flugit in i boet hon också så släckte jag alla lampor... då brukar de nämligen inte komma ut mer under kvällen och natten, inte förrän det blir ljust ute.

Så det återstår att se hur hannen mår imorgon. Jag blir bara så ledsen för jag vill att han ska ha det bra. Imorgon har jag tid hos psykologen och borde kanske tänka på vad jag vill ta upp med henne... eller något liknande. Men det enda jag har i huvudet just nu är tankarna om fågeln, skit samma hur jag mår...