2003-08-31

Jag vill bara dö... har så ont i magen. Jag åt Losec i fyra veckor och trodde att det skulle hjälpa. Men i måndags var jag tvungen att börja med Losec igen. Farsan var här idag med något stekt kött och potatis till. Det kan i och för sig vara orsaken till att jag har ont... men vad fan, vad ska jag äta då? Kokta saker och gröt hela tiden? Och när ska jag hinna klämma in ett besök hos läkaren? Jag ska dra ut två tänder den 8:e september, två tänder till den 12:e september och sedan få tandställningen den 17:e september. Det kommer ju gå åt massor av Xanor. Blä...

Jag har ätit yoghurt, men det hjälper inte mycket. Har ingen aning om ifall jag kommer kunna somna ikväll. Jag får väl sitta och räkna timmarna tills klockan blir 12 imorgon.. mitt på dagen alltså. Det är då jag tar Losec. Viktigt med fasta tider. Enligt vad som står på olika ställen på nätet ska man äta ca 6 gånger per dag för att inte magsyran ska tära för mycket på magen. Men det skulle ju alltså betyda att jag måste äta typ var tredje timme... ja, nästan oftare. Hm, okej... ska försöka komma ihåg det.

Det är lite bättre just nu, var värre för någon timme sedan då jag satt dubbelvikt i soffan och pratade i telefon med Mårten och försökte hålla tårarna tillbaka.