2004-07-27

Jag känner mig lite snurrig. Det kanske inte är så konstigt eftersom jag har diskat, städat och gjort trädörrarna fina med lite möbelpolish. Först tycker man inte att det luktar så värst mycket. Men efter ett tag... usch. Jag märkte när jag pratade i telefon med Mårten att jag var helt vimsig. Jag har ett fönster öppet (med myggnät för självklart) så det stinker inte lika mycket nu.

Mina föräldrar kommer snart hem från sin semester och då ska vi kolla efter en ny dator åt mig. Jag har redan spanat in en som har 1024 MB minne, 200 GB hårddisk och en 17 tums TFT-skärm. Om några år kommer jag säkert skratta åt dessa siffror, men just nu skrattar jag bara åt min dator som kanske snart ska kasseras. Adjöss till 600 MHz, 256 MB minne och 20 GB hårddisk... och framför allt adjö till den klumpiga datorskärmen som tar upp ca halva skrivbordet.