2004-10-05

Jag längtar till julafton... men inte på grund av julklappar eller liknande. Min fasta tandställning är ju borta nu men jag har en grej i gommen som håller ihop tänderna i överkäken. Det är jättekrångligt att prata. Vissa konsonanter är svåra att uttala. Ibland har jag lust att ta ut den när jag pratar i telefon eller så, men tandläkaren sa att jag ska ha den i hela tiden förutom när jag äter. Men det är bara fram till julafton, sen behöver jag bara använda gomgrejen på natten.

Det är alldeles för kallt i min lägenhet. Termometern visar knappt +24 grader. Det kanske inte är så lite egentligen men jag fryser i alla fall. Hyresvärden verkar snåla med värmen i år också. Tack och lov för fleecetröjor. Jag ska sova snart men det slog mig just att jag kanske ska byta till ett varmare täcke. Igår tog det tid innan jag somnade för jag låg och frös.