2004-10-10

När jag ställde mig på vågen imorse så visade den 55,6 kg. Det är väl rätt okej att väga det när man är 172 cm lång. Nu behöver jag inte kämpa mer för att gå upp i vikt, det gäller bara att hålla den. Jag borde känna mig glad att jag äntligen fått lite former, men jag vet inte... jag har alltid vägt för lite. Det kanske tar lite tid att vänja sig vid att väga "normalt". Helst vill jag väga 54 kg... men om det är musklerna som väger så gör det ju inget. Jag cyklar nästan varje dag på min motionscykel och så gör jag 40 situps per dag. När jag var ihop med Roger så gjorde vi 100 stycken om jag inte minns fel. Men det var mest för hans skull som jag gjorde det, jag var ju tillräckligt smal ändå. *skratt*. Det funkade i alla fall. Har man en partner som behöver jobba sig igenom något så är det bästa sättet att göra saker tillsammans. Jag hade kunnat sitta där som en kommandosoldat och sett till att han gjorde sina situps, men det var både roligare och bättre att kämpa sig igenom de där jäkla situpsen tillsammans. Jag kommer ihåg mina allra första situps, jag orkade knappt göra två stycken innan det började bränna i de icke-existerande musklerna. Ha, ha! Jag vet inte hur många jag skulle klara nu... jag kör alltid 20 åt gången men det är inte särskilt ansträngande.

Morsan och jag var i centrum idag. Vi åkte buss dit och hem igen... bra jobbat av mig va? Visst, jag hade tagit Xanor innan... men huvudsaken är ju att jag klarade av det. Jag köpte ett par höstskor som jag lyckades hitta till halva priset. Alltså, jag köpte dem inte för att det var lågt pris. Jag letade efter en modell som jag tyckte var snygg och så råkade det bara vara rea på dem. Det händer mig rätt ofta att jag snubblar över sådana varor. *he, he*. Har man dessutom lagom små fötter som jag har så kan man hitta billiga, tuffa skor i junioravdelningen. *ha, ha*