2004-12-25

Igår var förmodligen den kortaste julafton jag någonsin varit med om. På förmiddagen åkte mamma och jag buss hem till mina föräldrar. Farsan kom hem från Sri Lanka lagom till lunch. Vi åt jättegod julmat, köttbullar, prinskorv, sill osv. Senare öppnade vi julklapparna. Jag fick massor av fina saker... t.ex. en vas i grekisk antik stil, en liten modell av en egyptisk farao i en båt, en cd-skiva, en dvd-film, en bok av Dean Koontz som jag inte hade. Jag fick lite praktiska grejer också som påslakan, örngott och lakan. *ha, ha*. Men det är bra, sånt har man alltid nytta av. Till nästa år får jag väl önska mig handdukar...

Ja, just det. Jag ska kanske ta och skriva varför dagen blev så kort. Farsan var jättetrött efter jag vet inte hur många timmars flygresa, så han gick och lade sig redan klockan 18. Eftersom allt hörs i mina föräldrars hus kunde morsan och jag inte göra något särskilt. Jag hade med mig filmer, men om man ser på dem med lågt ljud så blir det inte alls samma upplevelse. Så jag tänkte att jag skulle spela lite spel på nätet. Men det gick inte heller för jag har vant mig vid min snabba dator och hos mina föräldrar gick det superseeeeegt. Då återstod bara en sak: sova. Jag lade mig klockan 19 och sov i 14 timmar... var bara uppe en gång klockan halv fyra på natten för att gå på toa.

Trots att jag sovit mycket så känner jag mig trött. Det är nog dags att dra täcket över huvudet snart igen.