2004-12-03

Jag vaknade inatt för mina fåglar blev skrämda av något. Som vanligt när det är mörkt så ser de inte vart de flyger och krashlandar oftast på de konstigaste ställen. Jag var tvungen att stiga upp för att se till så att de inte fastnat någonstans eller gjort illa sig. Det tog en evighet innan jag äntligen hittade dem. Hannen var ute på golvet i hallen, honan i en av krukväxterna. Till slut flög de i alla fall tillbaka till taklampan och sov.

Jag känner för att sova nu... precis som mina fåglar. De sitter redan i taklampan trots att de i vanliga fall bara flyger dit efter 22. De är kanske också trötta. Min mamma kommer hit idag. Jag ska nog borsta tänderna ordentligt innan, ifall att jag luktar vitlök på grund av brödet jag åt... igår? Hm, jag tror det var då. Tur att man inte känner vitlökslukten själv. *ler*.

Vad ska man hitta på i helgen då? Jag har inte pratat med morsan om det än. Men jag skulle gärna vilja hämta min bild som jag har förstorat. Det är ett foto på min fjäderprydda polare Herr Mås som jag träffade i somras. Fågeln som inte var ett dugg rädd för mig. När jag tog fotot så stod måsen knappt en meter ifrån mig. Jag tycker att det blev en jättefin bild med måsen, klipphällen och vattnet. Vilken typ av mås? Skrattmås. *ha, ha*