2008-04-07

Det blir ingen gymping för mig idag, jag känner mig lite småkrasslig. Jag ska bara dricka Echinagard och se på TV... och kanske spela lite dataspel senare. Kläder som ska noppas och badrumshyllan jag ska montera får vänta till en annan dag.

Just nu sitter jag och tittar på Körslaget. Jag har börjat se fler program på TV som jag aldrig skulle ha tittat på annars. Orsaken till det är att jag bara har SVT1, SVT2, SVT24, TV4 och Barn/Kunskapskanalen. Jag bojkottar nämligen kabel-tv. Jag tänker inte pröjsa en massa pengar för att ha en kass box med dåliga inspelningsmöjligheter. Det finns en grej till som jag bojkottar: pizzerior. Tidigare var oxfilépizza min favorit men när priset på den höjdes från ca 50 kr till mer än 70 kr så fick det vara nog. Istället köper jag frysta pizzor som t.ex. Grandiosa pan pizza classic som kostar runt 32 kr... och den pizzan är så stor att det räcker till 2 portioner.